- En présentiel
- Marc Engelen
- Catégorie : Développement personnel
- Edfin
Membre de BZB-Fedafin:
Gratuit
Pas encore membre de BZB-Fedafin ? Adhérez maintenant et bénéficiez du tarif réduit.
Employé CP341:
Gratuit
In de bank- en verzekeringswereld zijn de dagelijkse contacten met klanten niet te onderschatten. Van alle gesprekken blijft een positief verkoopgesprek één van de moeilijkste. Steeds weer is het een hele uitdaging om zo een klantenbezoek met succes af te ronden. Tijdens deze opleidingssessie door een ervaren rot, leer je heel wat kneepjes van het vak!
Doelstelling
Door een algemene aanpak van een verkoopgesprek met klanten uit te vlooien vanuit de praktijk, kom je heel wat te weten over hoe het moet en wat je beter niet doet. Op die manier krijg je meer zelfvertrouwen, pak je gesprekken anders aan en ben je in staat om voor je kantoor aangename en succesvolle klantenrelaties op te bouwen!
Doelgroep
- Zelfstandige tussenpersonen (bank en verzekeringen)
- zowel zaakvoerders als personeel die verkoopgesprekken voeren en die meer inzicht willen in het verkoopproces om klantgerichter te werken.
Lesinhoud
- Wat is de basis om klantgericht en succesvol verkoopgesprekken te voeren?
- Hoe kom ik door empathie op dezelfde golflengte als mijn klant?
- Waarom lukt dat af en toe niet?
- Is het stellen van de juiste vragen echt zo moeilijk?
- Hoe voer je een 'verkoopgesprek' vanuit het standpunt van de klant?
- Optimaliseer je afsluittechnieken en verhoog op die manier je verkoopkansen
- Hoe weerleg je best de bezwaren die klanten uiten?
Opmerkingen
- Je krijgt een gratis boek 'Meer verkopen' van Geert de Houck
Marc Engelen
Marc Engelen is Teammanager Vlaanderen Commerciële Dienst bij Rechtsbijstandverzekeraar D.A.S. Hij verzorgt sales- en producttrainingen voor zowel verzekeringsmakelaars en bankiers als voor D.A.S.-collega’s. Ook was hij jarenlang docent in Syntra-opleidingen en gastdocent in hogeschoolstudies “Verzekeringen / Financiën” en “Rechtspraktijk”. Marc is meer dan 25 jaar actief in sales en inspireerde tal van cursisten door op een gestructureerde manier zijn kennis en ervaringen te delen. Zijn motto : “Knowing is not enough, we must apply. Willing is not enough, we must do” – Goethe.
De Vesten
Kanaalweg 6/1
2430 Laakdal
(Anvers)
Questions Fréquemment Posées
Si la formation donne droit à des points FSMA, ceux-ci sont toujours mentionnés dans le calendrier de formation et indiqués dans la partie supérieure droite de la page de détail d’une formation. Il n'y a pas de points mentionnés ? Dans ce cas, la formation ne donne pas droit à des points.
Demandez à votre responsable de formation si la CP341 indiquée a été sélectionnée auprès de la commission paritaire dans les paramètres du bureau sous son profil et si votre fonction est désignée comme collaborateur sur la page « Mon bureau ». Si les deux conditions sont remplies, vous devriez pouvoir vous inscrire au tarif préférentiel aux formations qui entrent en ligne de compte pour les collaborateurs CP 341. Vous voyez toujours le coût standard s’afficher ? Alors veuillez nous contacter.
Assurez-vous d'abord que votre bureau est bien enregistré et indiquez que vous êtes membre de BZB-Fedafin. Votre bureau était déjà enregistré ? Vérifiez si votre affiliation à BZB-Fedafin est correctement renseignée dans les paramètres du bureau. Attention, cette page est uniquement visible pour les responsables de formation. Vous voyez toujours le prix sans réduction ? Alors veuillez nous contacter.