- Webinar
- Fred Hamerlinck
- Catégorie : Services bancaires et d'investissement
- Edfin
Employé CP341:
Gratuit
Tijdens deze 3-daagse opleiding streven we ernaar de deelnemers een correct professioneel commercieel gedrag eigen te maken. Dit doen we op een heel praktijkgerichte manier in een beperkte groep, waarbij veel tijd is voorzien voor het uitwisselen van best practices en oefeningen.
Doelstelling
Praktijkgerichte opleiding die tot doel heeft om professioneel commercieel gedrag te verankeren bij de deelnemers.
Doelgroep
- De zaakvoerders en medewerkers van financiële tussenpersonen
- Gratis voor medewerkers PC 341
Lesinhoud
Dag 1:
Klantgerichte communicatie:
- Verankeren van een topniveau van dagelijkse communicatie met je klant of prospect
- Uitwisselen best practices en inoefenen van telefonische communicatie, e-mail communicatie, etc.
- Hoe de effectiviteit van je e-mail verkeer verhogen?
Team-organisatie:
- Hoe creëer je een optimale workflow, zodat elke medewerker zijn steentje kan bijdragen tot het realiseren van tevreden totaalklanten
- Effectiviteit vs. efficiëntie: de kip of het ei?
- Weekrooster vs. van dag tot dag werken
- Uitwisselen best practices
Dag 2:
Match met je klant:
- Krijg inzicht in je eigen communicatieprofiel en dat van je klant
- Hoe herken je persoonlijkheidsprofielen makkelijk?
- Welke graad van assertiviteit past bij welke situatie?
De commerciële reflex:
- Analyse van de portefeuille in functie van de 4 domeinen
- Welke commerciële rollen kan je hebben?
- Reactieve & proactieve cross-selling
Dag 3:
Hoe voer je een professioneel commercieel gesprek met je klant of prospect?
- Optimale structuur van een gesprek
- Best practices voorbereiding, inleiding, exploratie, argumentatie en omgaan met weerstand
Opmerking
In het kader van de huidige Covid-19 maatregelen vragen we alle deelnemers aan deze opleiding een mondmasker te dragen. Dit zowel tijdens de opleiding als tijdens het gebruik van de publieke ruimtes van de locatie. Gelieve je eigen mondmasker mee te brengen naar de opleiding. Op die manier dragen we allen ons steentje bij om de verspreiding van het virus in te dijken.
Fred Hamerlinck
Professionele loopbaan :
- ExxonMobil : Phone Sales
- Vanbreda risk&benefits : Commercieel Adviseur - oprichter opleidingsschool
- Atlas Business Training : mede-oprichter en trainer
- Mindstretch nv : oprichter - consultant/coach
- Mindscan bvba : oprichter - consultant
Expertise : commercieel begeleiden van medewerkers in het bank- en verzekeringsbiotoop
Congrescentrum Ter Elst
Kattenbroek 1
2650 Edegem
(Anvers)
Questions Fréquemment Posées
Si la formation donne droit à des points FSMA, ceux-ci sont toujours mentionnés dans le calendrier de formation et indiqués dans la partie supérieure droite de la page de détail d’une formation. Il n'y a pas de points mentionnés ? Dans ce cas, la formation ne donne pas droit à des points.
Demandez à votre responsable de formation si la CP341 indiquée a été sélectionnée auprès de la commission paritaire dans les paramètres du bureau sous son profil et si votre fonction est désignée comme collaborateur sur la page « Mon bureau ». Si les deux conditions sont remplies, vous devriez pouvoir vous inscrire au tarif préférentiel aux formations qui entrent en ligne de compte pour les collaborateurs CP 341. Vous voyez toujours le coût standard s’afficher ? Alors veuillez nous contacter.
Assurez-vous d'abord que votre bureau est bien enregistré et indiquez que vous êtes membre de BZB-Fedafin. Votre bureau était déjà enregistré ? Vérifiez si votre affiliation à BZB-Fedafin est correctement renseignée dans les paramètres du bureau. Attention, cette page est uniquement visible pour les responsables de formation. Vous voyez toujours le prix sans réduction ? Alors veuillez nous contacter.