Compliant én klantgericht werken: hoe doe je dat?

Compliant én klantgericht werken: hoe doe je dat?

Nieuwe wetgeving aangrijpen om klantgerichter en efficiënter te werken met een beter resultaat tot gevolg
€ 145,20 TVAC

30% de réduction possible grâce au Portefeuille PME

Employé CP341:

Gratuit

Exclusivement pour les membres de BZB-Fedafin

Pas encore membre de BZB-Fedafin ? Adhérez maintenant et accédez à des formations exclusives.

Une question sur cette formation ? Contactez-nous.

De verzekerings- en banksector worden al enige tijd overspoeld met nieuwe wetten en regelgeving. Antiwitwas, IDD, MiFID II, GDPR en de strengere eisen rond beroepskennis zijn hier slechts enkele voorbeelden van. De zaakvoerder van een zelfstandig bank- of verzekeringskantoor beschikt doorgaans niet over een eigen compliance-officer die dat allemaal bijhoudt. Hierdoor ziet hij vaak door de bomen het bos (en misschien zelfs de klant) niet meer. Toch is al die regelgeving in de kern maar gericht op één ding: het beschermen van de consument (je klant). De kernvraag is dus: hoe organiseer ik mijn kantoor tot een volledig klantgerichte én compliant adviesomgeving? Een aanrader met de inspecties van de FSMA in het vooruitzicht!

Doelstelling

Tijdens deze inspirerende en uitdagende masterclass leer je hoe je jezelf, je kantoor en je medewerkers scherp houdt en zodanig organiseert dat je (altijd) compliant kunt zijn.

Doelgroep

Zaakvoerders van kantoren die worstelen met de vraag hoe ze op een efficiënte en klantgerichte manier compliant kunnen zijn en blijven met de steeds strengere en veranderende wet- en regelgeving.

Lesinhoud 

  • Situatieschets: waarom zou je eigenlijk compliant moeten zijn?
  • Organiseren, plannen, motiveren en inspireren tot in de puntjes – hoe doe je dat?
  • Missie, visie en kernwaarden OK? En welke zijn dan de “tien geboden”? 
  • Voorbeelden en proces-schema’s aan de hand van praktijkcases
  • Tips en tricks die je direct in de praktijk kan brengen
  • Onderling uitwisselen van best practices

Opmerking

  • Deze opleiding is voorbehouden voor leden van BZB-Fedafin
  • Dit is geen inhoudelijke (technico-juridische) inleiding of update over de van toepassing zijnde wet- en regelgeving, maar een praktische handleiding over hoe je best hier mee omgaat in je kantoor.

Programma

  • Vanaf 18u30: onthaal met broodjes
  • Van 19u00 tot 21u30: uiteenzetting (met korte koffiebreak)
  • Van 21u30 tot 22u00: wrap-up en vragen

Kmo-portefeuille

Deze opleiding kan betaald worden met de kmo-portefeuille. Hierdoor bespaar je 40% korting op de kostprijs. Klik hier voor meer info over het betalen met de kmo-portefeuilleOpgelet: bij het indienen van je aanvraag, moet je Edfin aanduiden (erkenningsnummer DV.O222353).

  • Jan Andel

    Jan Andel

    Jan Andel (1963) heeft meer dan 30 jaar ervaring in commerciële en (verzekerings)technische managementfuncties in de financiële sector. Was betrokken bij de oprichting en uitbouw van een aantal vernieuwende initiatieven op het snijvlak van financiële planning, risicomanagement, pensioenadvies en verzekeringsbemiddeling. Is gepassioneerd door de fundamentele transformatie die de sector momenteel doormaakt. Wil een actieve bijdrage leveren aan het ‘rendabel welzijn’ van financiële tussenpersonen, verzekeraars en consumenten. Helpt ondernemers bij het creëren van effectieve business(modellen), waarbij organisatie en medewerkers klantgerichtheid, het leveren van meerwaarde en langdurige relaties weten te combineren met commerciële effectiviteit en rendabiliteit. Jan is auteur van de succesvolle boeken “Van commissie naar factuur?” en “Financieel advies: de volgende stap”.

Le matériel pédagogique n'est disponible que pour les participants

Congrescentrum Ter Elst

Kattenbroek 1
2650 Edegem (Anvers)

Questions Fréquemment Posées

Vous avez une question à laquelle vous ne trouvez pas de réponse dans notre foire aux questions ? Alors, contactez-nous..

Si la formation donne droit à des points FSMA, ceux-ci sont toujours mentionnés dans le calendrier de formation et indiqués dans la partie supérieure droite de la page de détail d’une formation. Il n'y a pas de points mentionnés ? Dans ce cas, la formation ne donne pas droit à des points.

Demandez à votre responsable de formation si la CP341 indiquée a été sélectionnée auprès de la commission paritaire dans les paramètres du bureau sous son profil et si votre fonction est désignée comme collaborateur sur la page « Mon bureau ». Si les deux conditions sont remplies, vous devriez pouvoir vous inscrire au tarif préférentiel aux formations qui entrent en ligne de compte pour les collaborateurs CP 341. Vous voyez toujours le coût standard s’afficher ? Alors veuillez nous contacter.

Assurez-vous d'abord que votre bureau est bien enregistré et indiquez que vous êtes membre de BZB-Fedafin. Votre bureau était déjà enregistré ? Vérifiez si votre affiliation à BZB-Fedafin est correctement renseignée dans les paramètres du bureau. Attention, cette page est uniquement visible pour les responsables de formation. Vous voyez toujours le prix sans réduction ? Alors veuillez nous contacter.

Afficher toutes les questions

Edfin est une initiative de BZB-Fedafin

Edfin asbl - Einestraat 21, 9700 Oudenaarde - BE0672.757.653 - info@edfin.be